söndag 18 oktober 2009

Livstecken

Hej, tankte bara skriva lite har sa ni inte tappar intresset. Vi hoppas fa ordning pa internet under veckan (men vem vet med engelsk administration...) och efter det tankte jag forsoka uppdatera oftare.

Vi har iaf kommit pa plats, och borjar fa en riktigt mysig lagenhet. Vi gillar omradet och jag kan faktiskt ga till skolan, aven om det tar ca 45 minuter... bra for kroppen att rora lite pa sig. Skolan borjar komma igang nu, och om tre veckor ska vi lamna in ett forslag pa en web site som vi sen ska bygga och lamna in i december. Jag borjar ocksa antligen lara mig lite nya saker, efter att ha haft lektioner om html som jag redan kan. Design-lektionerna ar roligast, och vi har gjort bade teckningar och fotouppgifter. I fredags borjade vi ga igenom photoshop!

Nasta vecka hoppas jag fa min mac, en 15" macbook pro med hela Adobe master suite dessutom. Joy! Da kan jag antligen komma igang pa allvar.

England ar grymt, och jag kommer forsoka beratta om skillnaderna mellan sverige och england i framtida blogginlagg. Till att borja med kan jag ju namna att de har Cherry coke i 2-litersflaskor!

Nu ar tiden ute pa internetcafeet, sa over and out for denna gang,.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Skönt att höra av dig!
Det gläder mig att du trivs och verkar ha det bra! Ett plus är ju också att skolan är kul! Det kan inte vara fel!
Hoppas S är frisk nu! Hälsa henne också!
Kram till er båda!

Dammråttan sa...

Kul med ett livstecken.
Cherry coke - Yäck!

Kram Syrran.