lördag 21 november 2009

Damn suckers

Geoffrey Museum, ligger på vägen till min skola.

En ganska intressant skillnad mellan UK och Sverige är att bostäder här väldigt ofta har heltäckningsmatta överallt, plus att alla går in med skorna på. Detta är förmodligen ett helvete för allergiker och för folk som inte vill ha skitigt överallt, och kräver således sjukt imponerande dammsugare. Här i UK visas ofta reklam för dammsugare, den ena mer avancerad och monstruös än den andra. Jag kan inte låta bli att tycka att det känns som om en dum lösning på problemet.

Varför inte helt enkelt sluta gå in med skor, och sluta med att lägga heltäckningsmattor överallt? När vi sökte lägenhet så bad vi speciellt om en lägenhet utan matta, och det lyckades vi faktiskt med. Och det är nästan en fröjd att gå runt med vår superlilla sugare, och slippa kämpa som en astmatisk myra med tung shopping. Dock har vi matta i sovrummet, och vips, dammet suger sig fast och genast är det mycket mer slitsamt.

Märket Dyson är tydligen poppis: http://www.pizmall.com/images/dyson-vacuum/dyson-dc14-animal-cyclone-upright-vacuum-cleaner.jpg

I veckan har vi varit på National Gallery och knallat runt. Där finns massor med konst från 1400-1900-tal, med alla från Da Vinci till Van Gogh och Reubens. Otroligt fin byggnad, och kul att kolla in.

Sen hamnade vi i China Town, där vi åt världens största skål med nudelsoppa. Gott som tusan var det också.



Programmet Top Gear är otroligt poppis här, vilket bevisas av att det till och med går att köpa en Top Gear-tårta på Sainsbury's.



2 kommentarer:

Orchid sa...

Dammsugning, ja! Inte det roligaste här i världen. Jag försöker att låta bli i det längsta. Men när mina små varit här är det plötsligt nödvändigt! Smulor överallt! Det är precis som om det både dammar och smular om små barn!
Min dammsugare är ganska ny! Jag vägrade att förtvivlat leta efter påsar till dammsugaren så jag köpte en påslös och jag är salig!
Kram på er!

Dammråttan sa...

Man måste ha en ordentlig dammsugare, annars blir man ju galen. Ja kanske ingen dunderapparat, men en som inte är köpt på stormarknaden för ett par hundra. Vi snålade en gång pch å vad jag ångrade mig. Med fyra ungar blir det såklart mer skit.
Kul med en bild på S.
Kram på er.