måndag 4 januari 2010

Back in business

Jahaja, nu är jag tillbaka i London igen, efter en fullspäckad ledighet i Sverige. Som hemlös har jag bott lite varstans, dock med en något fastare punkt i ett fint hus i västra Jakobsberg, hos Micke och Mimmi. Grymt schysst att både jag och Sara fick bo där när de firade jul på annat håll! Har också bott hos Johan och Sara, och hos syrran. Tack alla som stått ut med mig!

Det är jobbigt att bo i kappsäck i två veckor, men det har verkligen varit skitkul att träffa alla igen, även om jag inte hann träffa alla jag hade velat. Jag har dock finfina vänner! Grymt roligt att träffa syster Anna med familj också, där det verkar som om jag har ökat i popularitet medan jag varit borta. Känns trist att vara borta så länge från alla, speciellt som många av mina kompisar också har små barn där det händer så mycket. Och alla syskonbarn såklart. Jag har dock lyckats bli gudfar / fadder åt hela TVÅ små barn under hösten / vintern, nämligen Viggo och Theodor. Ett ansvarsfullt uppdrag som jag planerar att ta på allvar, och försöka odla lite extra kontakt med dom. Hur det nu ska gå när jag är så långt borta... Men jag kommer ju tillbaka.

Både jul och nyår var superbra, även om Sara tyvärr blev sjuk under nyårskvällen och inte orkade så mycket. Efter en finfin middag (och tolvslag med tomtebloss!) hos Anders och Jennie vid Odenplan tillsammans med nästan hela gänget släpade jag och Sara oss till hotell Gustav Vasa, där vi tillbringade natten. Supernice med eget rum, och skönt med hotellfrukost!

Jul firades med stil hos Johan, Sara och Viggo, där det blev mycket lax och bra snack. Kvällen tillbringades dock hos Saras mamma, som dukade upp värsta julbordet. Himla trevligt, faktiskt.

Medan jag var i Sverige hade jag en bestämd känsla av att hela London-äventyret bara var på låtsas, och att jag drömt alltihop. Det kändes otroligt avlägset, men nu när jag är tillbaka hoppas jag det kommer kännas mer verkligt :) Lägenheten var svinkall då jag stängde av värmen när jag åkte, men nu har det blivit drägligt här hemma. QI puttrar på tvn, där min idol Stephen Fry pratar trivia med smarta gäster, och jag har klämt i mig lite fried chicken. Ett trist besked är dock att vi tydligen måste betala skatt här, då våra utbildningar inte är godkända för det undantag, som studenter annars får. :( Detta hade vi inte riktigt räknat med i vår budget, men jag tror det ska gå ändå.

Skolan börjar på onsdag, och Sara kommer på lördag. Strax kommer vi nog in i vardagen igen.

Over and out för denna gång.

2 kommentarer:

Dammråttan sa...

Det var underbart att ha dig här och jag som tror på att det är bra att längta och att relationer faktiskt kan bli starkare av det (inom vissa gränser) säger att du inte ska oroa dig för avståndet. Fast visst, de där små pyttisarna har ju såklart inte lika långt minne, men det tar du snabbt igen, när du kommer.
KRAM

Orchid sa...

Härligt att du haft en bra julhelg även om du bott i kappsäck! Jag tror att du snart är inne i vardagen igen bara S kommer tillbaka!
Lycka till i skolan under våren!
Jättekram!